9 november



Riktigt bra dag. På geografin kollade vi på film och tiden flög förbi. På filosofin lyssnade jag och Luke glatt på när vår praktikant förvandlade en vaxklump till ett styvt objekt som var hårt och rakt, men ändå lite böjt. Han pratade på om grenar och hur läten och skrik kan uppkomma ifrån dom. Refererade ganska ofta tillbaka till att objektet var hårt. När började filosofilektionerna bli så intressanta?

På hälsopedagogiken somnade jag ännu en gång efter att bara ha spänt vänsterarmen. Tryck, och så var man borta. Igen. Andra gången i rad. Vaknade av ett ryck då jag hörde någon snarka. Var det jag? Nej, måste varit Camilla. Bugade och bockade till mental träning och sa farväl. Kanske är det något liknande jag vill hålla på med när jag blir stor? Jag vet inte. Men jäklar vad intressant det är. Lämnade idrottshallen en timme tidigare med det bästa betyget på min matsedel i handen. Där satt den.

Hoppade på tuben där Ann My Man satt. Välkomnade henne till orten och stoltserade glatt med att dom sätter upp julgranar och mysbelysning i Vby. Hon kontrade med att de har en enorm julgran i deras skola varje år. Den sved. Agerade lite jobbiga kunder innan vi satte oss ner på Waynes. Provtestade stora blåbär, planerade lite inför upcoming events och bara snackade på som bara vi kan. Lämnade Vby senare lite spontant med två nya väskor. En som min fina köpt till mig från London och en jag råkade bli ett med i ett skyltfönster. Behövligt. Jag finner alltid lycka i materiella ting. Åh, bra dag. Vill inte att den ska sluta.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0