don't you worry child see heaven's got a plan for you

 
Mycket har hänt den senaste tiden. Igår valde jag att säga upp mig som modeassistent på Runway Productions International, tidigare SoFashion-SoAysha. Det var ett extremt jobbigt beslut att ta, men nu i efterhand känns det som att jag gjorde rätt. Jag har, som ni kanske vet, haft tre jobb den senaste tiden och jag har verkligen fått pussla ihop vardagen. Och då detta assistentjobb var mera som en praktik har jag fått jobba sju dagar i veckan för att få ihop det med lön och så vidare. Där av mitt beslut om att sluta. Jag vill nu kunna fokusera på mig själv, min familj, mina vänner och att ta körkort bland annat. Allt det där har kommit lite i skymundan av allt jobb, tyvärr. Jag är trots allt nitton år och har precis tagit studenten, arbetsnarkoman kan jag bli om något år.
 
Dock vill jag passa på att tacka alla som jag fått lära känna och jobba med dessa tre månader. Ett speciellt tack ska självklart Aysha Jones Ceesay ha som tog in mig i sitt företag, som gett mig alla dessa chanser och som trott på mig hela vägen. Hon är en fantastisk människa! Under de här månaderna har vi hunnit göra så mycket tillsammans. Vi har anordnat ett event på Stockholm Fashion Week. Vi har haft en plåtning med den framgångsrika Stephen Arthur. Vi har stylat Camilla Näslund för Tara. Vi har haft två klubbevents. Vi har gått på massa visningar på Mercedes Benz Fashion Week. Vi har träffat våra idoler inom modebranschen. Vi har båda hamnat i tidningen i uppslaget "stans modeelit" i DN. Vi har stylat artister och dansare i en musikvideo. Och jag fick även äran att ha min egna plåtning. Och sedan har vi gjort så mycket mer...
 
Vill bara avsluta med att säga att detta är långt ifrån slutet. Detta är inte slutet mellan Aysha och mig. Vi är fortfarande jättebra vänner och jag tror att vi kommer träffas mycket framöver ändå. Jag har ju jobbat med människorna i hennes företag i tre månader nu, och jag har inga planer på att säga upp kontakten nu! Dessutom är detta inte slutet för mig i modebranschen. Tvärtom - det här är bara början! Jag ska ge mig själv en liten semester för att ta körkortet och fortsätta på mitt projekt som jag påbörjade efter studenten. Sedan ska jag ut i modebranschen och göra ett namn.
Jag ska göra det jag alltid drömt om, och jag ska göra det från grunden. Jag ska stå på mina egna ben.
 
Love Sanna

Kommentarer
Postat av: katja

ja, är man så ung så är det inte värt slita ut sig....du kommer hinna med det du vill senare!! Lev livet lite, sunt beslut. kram katja

2012-10-17 @ 13:14:36
Postat av: Fredrik Strandin

Ja det är tråkigt för oss. Har varit toppen att ha dig.

Är övertygad om att du kommer lyckas. Hoppas vi ses snart igen på något sätt.

/Fredrik

2012-10-17 @ 13:16:13
URL: http://fredrikstrandin.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0