Det är nu vi blir backpackers

Det tog oss totalt fjorton timmar att lämna Asien för att sedan sätta ner våra fötter på Australiensisk mark. Och nu är vi äntligen här, down under! Vi har landat och bosatt oss i den lilla staden Alice Springs, mitt i landet. Idag slappade vi bara vid poolen och försökte desperat återfå vår förlorade bränna. Fann sedan sällskap i en tysk och en schweizare som visade oss till mataffären där vi köpte kvällens fruktmiddag som vi avnjöt på vår mysiga balkong. För övrigt har vi erkänt vårt nedköp av standard då vi byter från den asiatiska livsstilen mot den betydligt dyrare australiensiske. Nu bor vi istället i dorms med två andra tjejer och maten kommer vi numera få laga själva varje dag. Man har tyvärr inte råd med annat. Dock tror jag att jag kommer trivas med det här livet då det känns som man är på ett stort mysigt läger. Man träffar massa nya människor och jag tror man lär känna varandra på en helt annan nivå. Men mer om dormsen senare.

Imorgon är det dock redan slut på slappandet vid poolen då vi istället ska ut och campa i öknen i tre dagar. Vi ska vandra flera mil i hettan, svalka oss i en sjö, se Ayers Rock, vandra längs Kings Canyon, uppleva både soluppgång och solnedgång, sova under stjärnorna i sovsäck och ha barbeque med hela gruppen. Tror det kommer bli en helt otrolig upplevelse, och jag ska ta så mycket foton jag bara kan! Naturligtvis kommer jag inte ha tillgång till internet de här dagarna, så den 22a återkommer jag med en update om hur det gick för de tre blonda flickorna i den australienska öknen.


Kommentarer
Postat av: Monica W Larsson

Vilken spännande upplevelse!

2013-04-20 @ 16:24:26
Postat av: Sanna

Jaaa det var grymt!

2013-04-23 @ 15:25:45
URL: http://larssonsannas.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0