Gili you tought me well

Gör mig redo inför den sista natten här på hotell Indigo och även på Gili Islands. Imorgon bär det av till Kuta igen för tre dagar, innan vi lämnar Indonesien för Singapore.

En sak tar jag speciellt med mig här ifrån. Ett något stärkt självförtroende och en någorlunda minskad fobi för spindlar och kryp. För visst är vår bungalow modern och superfin - men småkryp gillar sådana här hus. Det spelar ingen roll hur fina dem är. Och de som känner mig vet vilken grov spindelfobi jag har, men jag kan nu gladeligen meddela er att jag nu klarar av att leva konstant med spindlar i min närvaro - utan att freaka ur (med undantag för de största och när dem är i mina personliga utrymmen). De senaste dagarna har det bosatt sig tre spindlar runt handfatet, två långben i två hörn, en röd spindel i duschen, en femtio centimeter lång ödla utanför altanen, bredvid den en gulsvart spindel med groteska ben, en skalbagge, en tio centimeter lång och röd kackerlacka i duschen och nu även två skorpioner stora som nävar under handfatet. Och mina vänner - jag har inte gråtit en enda gång för de djuren. Jag har dessutom lugnt somnat om när jag vaknat mitt i natten och drömt att vi haft enorma spindlar i rummet.

Nej, Gili. Du har varit väldigt intressant och lärorik!


Kommentarer
Postat av: Monica W Larsson

Wow Sanna, jag är imponerad! Du har varit jätteduktig vad gäller läskiga djur. Visst har du lärt dig massor på din resa och förstått att man bör leva i samklang med världens djur oavsett var man är befinner sig. Jag är stolt över dig, du är min älskade duktiga flicka. PUSS PUSS mamma ♥

2013-04-08 @ 01:07:02
Postat av: Pappa Lasse

Pappa håller med. Du är min duktiga flicka också

2013-04-08 @ 16:00:11
Postat av: Sanna

Tack mamma det värmer! :) Du skulle hatat den röda kackerlackan haha! Saknar dig massor! Puss <3

Tack pappa! Miss you <3

2013-04-08 @ 18:10:51
URL: http://larssonsannas.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0