Surfing, bratpackers & free flow

På grund av dåligt wifi på hotellet (och även en växande ilska över bloggappen) så har bloggningen blivit oförlåtligt dålig på Kuta. Men så vad har egentligen hänt? Jo vi har som tidigare nämnt hängt lite med våra svenska kompisar från hemma och fått en muskulös (läs bodybuilder) australiensisk kompis på köpet. På kvällarna har vi frossat i Skygardens middagsbuffé för ynka 33 kronor och tagit vara på de två "free flow timmarna" då det bjudits på gratis sliskdrinkar. Mycket effektivt. Jag har fått ett nytt smeknamn - Elle närmare bestämt. Jag och Melina har varit duktiga och stuckit ut och sprungit på Kuta Beach vilket var en minst sagt intressant upplevelse. Kanske inte själva löpningen, utan mer följderna av den. För när vi sprang in på hotellet och skulle köra lite styrka så bokstavligen gled jag runt som en slapp säl på klinkergolvet. Svettdropparna rann konstant och till slut blev det nästan töntigt då det på riktigt såg ut som jag tagit ett dopp i poolen. Men kalorier brände jag allt! Vad mer? Melina och jag testade på surfing som var hur coolt som helst! Surfat på Kuta Beach har inte alla gjort. Att vi sedan chockade Edit, vår manliga instruktör, med att faktiskt vara riktigt duktiga kändes som en bragd. Han hade nämligen inte så höga förväntningar på oss då vi svängde förbi som tvillingar med blont hår, gula bikinis och krav från båda att få en rosa surfingbräda. Men så fel det är att döma folk i förväg. Melina stod redan på första försöket och jag tog mig hela vägen till stranden på bara fjärde försöket. Kaxig som jag är gick jag av brädan med en oberörd min och borstade mig nonchalerat på axeln. Like a champ! Alla kalorier som vi brände under de sportsliga aktiviteterna tog vi dock snabbt igen då vi stötte på ett par göteborgska bratpackers som vi hängde med på kvällarna. Drinkar sveptes, nya drickspel invigdes och bilder knäpptes. Har en del oförglömliga minnen från en kväll. Livet leker så att säga.

Men ursäkta mig. Hur har ni det där hemma? Hört att kylan ska hålla i sig hela april. Lider med er hehe...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0