I pity you

Under det senaste dygnet har det hänt en del, för att endast ha varit en jobbdag. För första gången i mitt liv har jag fått titeln 'tant' slängd i ansiktet. Väljer att citera mormorn på Ica: "Nej Julia, du måste ge bananen till tanten först så att hon kan scanna in den". Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta. På lunchen ringde jag KLM och avbokade mitt flyg till alperna och fick samtidigt öva på min engelska. Jäklar vad välbehövligt, tragiskt nog. Det visade sig dock vara ett väldigt smart beslut att avboka fick jag reda på bara några timmar senare. Läskigt irriterad satte jag mig på bussen och insåg den vetenskapliga slutsatsen att ett år hit eller dit spelar jävligt stor roll. Åkte sedan hem till min pojkvän där jag lyckligt kastade i mig min första riktiga middag på flera dagar. Sedan åt vi jordgubbar och myste framför tvn. Somnade sedan sött för att sedan vakna någon timme senare, totalt arbetsskadad, då jag skrek "kvitto?" högt.
 
/en-mogen-gammal-arbetsskadad-tant

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0