Back to Kuala Lumpur

Igår landade vi återigen på Kuala Lumpurs flygplats. Den här gången började dock äventyret redan på väg in mot stan. Vår taxichaufför var nämligen en man utan dess like. Jag och Naseer fattade tycke för varandra redan vi första högersvängen och det tog inte lång tid innan han skickade ett mms till sin tjugoettåriga fru på mig. Frun fick därmed njuta utav en svettig och röd liten blond flicka som vinkade stelt på bilden. Hon måste blivit nöjd. Sedan lärde vi Naseer glatt lite svenska ord och meningar som han ropade högt till dem i tullen. Efter allt bus blev vi seriösa och hade karaoke i bilen till Taylor Swift. You gotta love locals! Älskade han så mycket att han fick den otroliga äran att få motta mitt första utdelade visitkort på hela resan. Och ja, jag är seriös.

På kvällen hann vi bara med ett språng in på donken följt av en supermysig bionight. Såg trollkarlen från Oz som även den var väldigt mysig. Sjukt härligt att gå på bio i ett annat land måste jag säga, min första gång. Hittade även en lösgodis affär vilket satte det lilla extra pluset på kvällen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0