Bartenders at Babylon

Gårdagen var inte en vanlig hänga-på-stranden-dag vilket jag tycker var oerhört skönt. Jag och Melina skuttade över till Babylon på eftermiddagen i hopp om att få lära oss att blanda någon drink. Väl framme träffade vi vår nyfunna vän och bartender Aman - en alltid lika glad Malaysisk snubbe som även kunde yttra ett par svenska meningar. Vi bildade ett litet gäng - jag, Melina och alla Malaysiska bartenders vid reggaebaren. Dom välkomnade oss med en mini picknick i form av juicer och lite inhemska snacks så som friterade bananer. Det var jäkligt härligt där vi satt och sjöng tillsammans på fest hos Mange. Ett väldigt minnesvärt ögonblick måste jag säga! Efter vår lilla matstund lärde Aman mig och Melina att göra en varsin drink. Melina gjorde den något mer ovanliga men coola drinken Oreo Heaven medan jag prompt ville lära mig att göra en riktig mojito. Sagt och gjort, några minuter senare stod vi där och sippade vi på våra svalkande drinkar. Sjukt kul att få lära sig lite mer om drinkar men att bara hänga med dessa sköna locals tog faktiskt hem priset.


Kommentarer
Postat av: Elisabeth

Det här är ju hur kul som helst att följa dig, läsa och se alla vackra bilder! Och veta att om tillfälle ges kommer jag att bli serverad en perfekt mojito :-)
Men hur ska jag få Robin att blogga så att jag kan följa honom också???

2013-03-20 @ 13:27:17
Postat av: Sanna

Vad roligt att du tycker det är kul! :) Haha absolut! Det ska du få! Oj den var svårare... Försök att muta honom hehe

2013-03-20 @ 19:33:44
URL: http://larssonsannas.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0