Dag 1

Som ni ser på bilderna här under, har vi idag kunnat gå runt i sandaler, shorts och solbrillor. Här i Kuala Lumpur har det varit 35 grader och sol. Kanske något att föredra före Sveriges väder. Dagen har varit grym på alla sätt och vis. Vi satte verkligen ribban för den här resan! Började med en mysig frukost på ett lokalt ställe, och jag fick prova på fattiga riddare för första gången i mitt liv. Och gott var det! Efter det blev det lite shopping i det fina och väldigt stora köpcentrumet. Sedan blev det lunch i form av mojito och lite oliver (ja men vi har ju semester) innan vi lunkade bort till köpcentrum nummer två. Femton våningar och med en enorm berg-och-dalbana i mitten. Blev sedan ett par locals och tog tunnelbanan, fotade twin towers och bokade en bussbiljett till Langkawi. Efter lite väl mycket lyx i form av shopping, drinkar och taxiresor bestämde vi oss för att komma ner på jorden och backpacker livet igen. Det blev en middag på en trottoarkant för endast trettio kronor, så jag antar att vi gick plus minus noll. Gick sedan till ett väldigt fint hotell och åkte upp till deras takterass. Det var helt magiskt! Baren låg under bar himmel, hade en fantastisk pool och utsikt över hela staden. Musiken var grym och chefen bjöd på stora drinkar. Fem plus!

Nu är jag så trött så att jag håller på att smälla av (som ni kanske märker utav texten) men om några timmar har vi nämligen dygnat. Ska sova nu så att jag är pigg till imorgon då paradisön langkawi väntar! Så himla taggad!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0