Island Hopping

Idag var det ryggsäckar på, redo för en heldags utflykt. Drog världens skönaste Singha-linne över huvudet och sedan hoppade vi ombord på vår long tail boat. På cirka fem olika öar fick vi njuta av att ha den kritvita sanden mellan tårna. Njuta av att ligga och flyta i den pool som även ibland kallas hav. Njuta av att få simma runt bland alla fiskar som var tagna från Hitta Nemo. Och sedan fick vi även njuta av ett tjugotal vilda och poserande apor på en ö. Fick även uppleva en attack bakifrån av en apa som ville leka, och som orsakade tre rabies-sår på mitt ben (vi får hålla tummarna för mig). Dessutom fick jag nästan ap-kiss på mig då en apa började kissa uppifrån ett träd. Sånt händer bara mig. Typiskt. Hur som helst var det en grym utflykt. Var så himla coolt att få simma runt bland hundratals färgglada fiskar. Går än en gång inte att beskriva den känslan. Men jag önskar att jag hade haft en undervattenskamera så att jag kunde visa er.

Nu sitter vi på vår lilla altan, slutkörda efter en heldag i sol och under ytan. Ska ta det lugnt någon timme nu innan middag med Tessan och Sofia står på menyn!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0